Födelsedagsfirande, playdates och torekällberget

Helgen har gått fort som vanligt och nu sitter man här med en ny arbetsveck framför sig. Men vi har hunnit med en del i alla fall.
 
I fredags fyllde pappa år och alla barnen med respektive och barn var hemma på middag fast vi skulle fira dagen efter egentligen. Kul att Isabella fick leka av sig lite med kusinen Winston. Tyvärr mådde jag inte så bra för min mage krånglade som vanligt av strålskadorna. Väl hemma så såg jag till att komma tidigt säng även om jag låg vaken länge innan somnen ville infinna sig.
 
Lördagen startade vi tidigt med ett välbehövligt naprapat/ akupunktur besök. Efter det var vi hemma och myste, busade och städade innan det vaar dags att åka hem till pappa och mamma igen och fira pappa med mat och tårta. Isabella fick leka mer med kusinerna och jag kunde ta tillvara på tiden med familjen eftersom magen hade blivit bättre också. Sen var det dags för det Isabella såg fram imot hela dagen, åka hem till Elwin!
Elwin är dotter till min barndomskompis Mickis och Isabella och hon leker väldigt bra tillsammans. Hemma hos Mickis och hennes fru Mira bjöds det på middag och barnen lekte fram tills läggdags. När alla 3 barnen sov plockade vi fram vin och satt och pratade om allt mellan himmel och jord till sent på natten.
 
Efter frukost och lunch för barnen begav vi oss mot Torekällberget för att titta på djuren. Det var ju inte mycket öppet och många av djuren var inte ute, men barnen var lika glada för det! Isabella red för första gången (och andra) och tyckte det var jätte roligt. Kan det bli en hästtjej av henne kanske?! När mammorna var för kalla handlade vi lite försenat lördagsgodis till Isabella och sen har vi myst hemma. Nu sover Lilltjejen och jag sitter med ett glas vin och ska ha en telefon date med finaste Åsa, perfekt avslutning på helgen!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0